Home

Pentru toţi marii artişti, portretul a reprezentat o formă de oglindire a chipului adevarat . Goya spunea :„Atunci când ne privim în oglindă, ne vedem invers. Ne-am obişnuit astfel cu o imagine falsă a noastră. De aici,surprinderea când,sub privirea pictorului, ne vedem aproape aşa cum suntem.”

Încerc şi eu… Arunc o ploaie de sunet şi culoare asupra siluetei amaliene*.Culeg căpruiul nuanţat al irisului pe care îl aşez complementar cu verdele-pătrunjel al unor zile însorite, adolescentine. Faza „rebel black” vine în contrast cu luminozitatea spirituală , auriul solar ce săgetează,uneori, prin gesturi acide şi precise un fundal mult prea profund şi intens ca sensibilitate . În mozaicul portretului amalian se alătură piese ale ochilor mei sinceri, reflectând permanent momentul purităţii sinelui ei deoarece, indiferent de vârsta biologică expresia energică a aerului său va domina veşnic liniile profilului din schiţa percepţiei mele.

Mai servea(m) uneori o infuzie de lacrimi, puţin amară… încă o mai face(m),dar numai pentru a alterna multitudinea stărilor, mai ales pe cea de lăcomie atunci când gustam din delicioasa felie de râs .

Un anotimp de anotimpuri la care s-a mai adăugat o zi – o trăsătură, a 18-a – una din multele care vor urma… Iar aceasta din urmă şi-a făcut debutul cu surle şi trâmbiţe, într-o veselă sindrofie. Familia universului ei i-a cântat „La muti ani” , lăsând ca aceste ecouri să gâdile mereu pereţii amintirilor ei . Ne-am simţit foarte bine, ne-am bucurat împreună, am avut parte de un tratament ireproşabil din partea gazdelor şi totul a gravitat în jurul ei . Am uitat să o furăm, căci parcă era o mireasă – frumoasă şi radiantă, a dansat continuu, pe tocuri sau fără, deja nu mai conta … abia dacă a gustat din tort(şi pentru asta m-am simtit „obligată” să-i compensez porţia 😀 ) . Cred că pot spune în numele tuturor că aceasta petrecere ne-a lăsat un gust atât de plăcut …Şi a fost…şi a trecut…şi va mai fi …

Felicitări şi încă o dată „La multi ani” !

P.S.: amalian = termen care întruchipează pozitivul şi unicitatea fiinţei Amaliei Giurgea .

Acest articol a fost conceput ca un alt cadou, într-o altă zi, pentru a-mi exprima altfel preţuirea mea pentru Amalia.

Lasă un răspuns

